måndag 18 augusti 2014

Städning av rummet

Jag är sådan att jag kan krångla till det lite när jag städar. Jag flyttar saker hit och dit och sen hamnar det på samma plats som förut i alla fall. Alltså varför? Ja, har i alla fall försökt att ta mig an mitt rum nu innan skolan. Har kommit halvvägs typ. Så mycket sker överallt. Har t.ex. tagit bort en i hopp vikt säng som Lydia sov på när hon sov över. Ni har kanske sätt den i bakgrunden av någon bild? Bäddat sängen med nya lakan. Flyttat en stor hylla hit och dit. Och ja, kanske lite mer.
Nu funderar jag på vad jag ska ha i skåpet i skolan. Sånna här "bra att ha" saker. Detta är vad jag kommit på en så länge:
  • Pennor
  • sudd
  • plåster
  • Alvedon
  • en flaska vatten
  • non typ av energi, frukt, macka
  • mitt schema
  • tejp
Annat får jag också ha i väskan. Så nu är frågan om jag ska ta och gå och köpa pennor och sudd. Så jag har det. De vi har hemma är bra att ha när man gör läxor. Då kan jag ta en liten paus från mitt städande.
Skolan imorrn kommer vara ganska kort. Kl 08:30 skulle vi samlas i vårt hemklassrum och arbeta med studieteknik och gå igenom vad som händer under terminen.11:00 äter vi lunch, sen slutar vi för dagen.

Juste tittade ju på Frozen idag igen. Det är så mysigt att se på film själv ibland, när man ser en mysig film, men sen blev det städning som gällde.
Hoppas ni har det bra i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar