lördag 30 augusti 2014

Springa?

Ska jag nu då? Ska jag bara göra det? Gå ut och springa varje Torsdagsmorgon om jag inte är sjuk eller liknande. Bara så om det ska vara en liten stund. Torsdagsmorgon väljer jag då jag börjar   skolan sent den dagen.
Blir faktiskt inspirerad när jag går på idrotten och har värsta passet, upp och ner för baken. Så där så man knappt kan andas för att sedan hämta andan och göra det igen och igen. I hemkunskapen pratar vi ju även om kost och man vill ju må bra, man vill känna sig frisk och pigg! Det är ju bara att göra det. Men det är det ju faktiskt. Så varför inte?
Läxor är ju ibland jobbiga att göra men man gör dem ju ändå så varför  inte göra samma sak med att springa? Vad tycker ni? Det är väl det att man måste över spärren som säger  "Nej, du orkar inte" Jag ska försöka radera det nu till istället "Kör nu Varja, du klarar det!"

Det är bara jag som bestämmer vad jag vill! Och vad jag ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar