fredag 29 augusti 2014

God glass!

Har varit och gjort en sak ikväll, tror inte jag ska skriva det, men bredvid röda kvarn nästa lördag kommer det ske, det vi övat på.
Ledtråd: Dans.
Vet inte tiden du borde vara där, men får återkomma :)

Gjorde ju glass igår så idag åt vi den med fruktsallad, men så good eller!
Har tyvärr ingen bild men ni måste bara göra den! Receptet finner du här! Jag använde vaniljpulver istället för vaniljsocker. Tycker man ska ta en bra ekologisk. Även så med de andra ingredienserna, som grädde, valde Hjordnära vispgrädde ( Skånemejerier ) och tror vaniljpulvret heter Bourbon Vaniljpulver ekologiskt, båda kravmärkta och ekologiska.
Sista skoldagen på veckan gick bra, fick med mig nästan alla mina mappar med mig hem, tung väska, mycket behöver göras i den. Läxorna börjar komma.
I morgon ser det ut som att vi åker mot Göteborg. Roligt, roligt!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar