tisdag 5 augusti 2014

Mina mål inom ridningen HT 2014 VT 2015

Det här med att sätta mål tycker jag är en bra sak att gör för att göra det tydligt för en själv att se vad man vill och kan uppnå. Detta gjorde jag igår med gruppen jag rider i och gruppen före oss. Vi satte inviduella mål och gruppmål.

Mina mål satte jag såhär:

Drömmål långsiktigt: Träna egen eller lånad  häst och tävla 120 cm hopping.

Realistiskt mål inom ett år: Få bort min stolsits, rida samlat och ta grönt kort så jag kan tävla.

Mål inom en månad: Se rätt galopp, det har jag kunnat och av någon anledning har jag glömt det nu men bara att öva in igen :) Sen vill jag rida min checklista jag har tänkt ut på uppvärmning.

Min grupps gruppmål:

1. Ta märke 3
2. Ta grönt kort så man får tävla
3. Rida minst en häst som man inte har ridit förut.
4. Alla i gruppen ska vara med på minst ett ryttartest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar