måndag 12 januari 2015

Att följa ett schema

Har presic kommit hem från skolan. Och nu då? Ska väl sätta mig med LITE läxor.
 Försöker ha något slags schema när jag kommer hem, få gjort de o de o de. Men sanningen är att jag faktiskt inte brukar få gjort allt jag vill ha gjort. Det kan vara att tiden rinner iväg eller så är det väldigt enkelt att göra annat. Speciellt om man är hemma. Och samtidigt kan man kräva så mycket av sig själv, kan jag begära att jag gör alla dem mattetalen, den planritningen, läsa den boken och öva på dem glosorna under den stunden, den tiden man har? När får jag bara släppa allt, kan jag släppa allt? Det här med att prioritera tycker jag är enkelt på ett sätt men att göra allt och hinna göra allt är en annan femma. 
Man vet att jo de ska vara färdigt på måndag nästa vecka och det ska jag kunna på onsdag. Vad gör jag först? 
Då måste man tänka hur lång tid det tar, hur länge ska man arbeta på det. Asså jag försöker tänka men det är ju alltid något nytt som kommer känns det som. 
Älskar att kunna bocka av saker på en lista man gjort. Men det känns som man inte fått gjort något nästa dag. 
Ja, iallafall, vad ska jag sätta mig med först? Vad har jag och göra? 

* gör gjärna några mattetal, vi säger tre tal, då har jag fått gjort dem :)
* öva på tyska glosor, kan göra det 5 gånger och lite fler ikväll ;)
* kolla någon kort film till provet för att ta grönt kort. Kanske tar 10 minuter. 
* ska även öva mig på lite frågor till provet. Tar en halvtimma till det. Kanske hinner göra lite mer sen?
* måste börja skissa på plan 3 på planritningen. 

Tror jag börjar med engelska glosorna imorgon. Vet inte om jag får gjort allt detta idag men får ta tag i det jag inte hinner imorgon :)
Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar