lördag 1 oktober 2016

Flummigt och osammanhĂ€ngande 😜

 SĂ„, nu Ă€r jag snart fĂ€rdig med engelskan för idag och ska med andra ord snart börja med matten. KĂ€nde att jag bara ville in hĂ€r och skriva nĂ„got. Inte för att jag egentligen har nĂ„got att skriva om, men Ă€ndĂ„. Tar en paus typ. 
 LĂ€ser The Outsiders i engelskan🌾

 Okej, nu fĂ„r ni bara hĂ€nga i mitt huvud ett tag, allt jag skriver kommer ju dĂ€rifrĂ„n, pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Och som jag har för Mig att jag skrev jĂ€tteflummigt hĂ€r för nĂ„gra dagar sedan sĂ„ kan jag komma pĂ„ mig sjĂ€lv med att tĂ€nka att det Ă€r sĂ„ konstigt allt ihop. Börjar tĂ€nka sĂ„ jag blir lite snurrig nĂ€stan, haha.

 Livet som mĂ€nniska Ă€r bara sĂ„ konstig, sĂ„ mycket jag fortfarande inte vet. ibland gör jag saker som jag inte ens tĂ€nker pĂ„ att jag gör. Jag kommer inte ihĂ„g vissa saker jag tĂ€nker för att de sakerna jag gör Ă€r sĂ„ inövada, sĂ„ sjĂ€lvklara. Som att gĂ„ till rummet eller Ă€ta med kniv och gaffel. Ibland undrar jag nĂ€stan om det verkligen Ă€r jag som gör allt sjĂ€lv? Jag menar tĂ€nk vad mycket kroppen, hjĂ€rnan a vad det nu Ă€r vet. Det Ă€r ju iochförsig en del av mig men det Ă€r nĂ€stan lĂ€skigt. 
T.ex. TĂ€nker jag att jag ska gĂ„ till sovrummet sĂ„ gör jag det, men jag tĂ€nker ju aldrig pĂ„ att jag TÄNKER att jag ska GÅ till sovrummet, jag bara gör det. SĂ„ svĂ„rt att förklara, WOW liksom, har jag kommit pĂ„ att man gĂ„r till sovrummet? Jag menar bara att det Ă€r sĂ„ mycket vi gör som vi inte Ă€r  medvetna om att vi gör. 

Skriver sĂ„ osammanhĂ€ngande nu. Men, men. Det jag just nu försöker öva pĂ„ Ă€r att leva i nuet, nĂ€r jag inte Ă€r pĂ„ tvĂ„ platser samtidigt, alltsĂ„ nĂ€r jag inte Ă€r bĂ„de dĂ€r jag Ă€r och dĂ€r jag Ă€r i huvudet, som ofta Ă€r tvĂ„ olika platser. Jag klarar det ibland och dĂ„ kan jag börja tĂ€nka pĂ„ hur vackert ljuset reflekteras mot löven, hur underbart tystnad lĂ„ter, hur varmt solen vĂ€rmer, hur fĂ„glar lĂ„ter. Men det kan Ă€ndĂ„ kĂ€nnas som att jag gĂ„r i en film, som att jag faktiskt inte upplever allt det. SĂ„ dĂ„ tĂ€nker jag att jag kanske ska bli mer nĂ€rvarande i stunden ocksĂ„? Kan typ inget om detta, bara teorier och Kanske pratar om samma sak egentligen och vet inte vart jag vill komma med det. Men ibland förundras jag över hur lĂ€tt men sĂ„ kompliserade saker Ă€r beroende pĂ„ hur lĂ„ngt vi vill ta vĂ„ra frĂ„gor. 

SĂ€tter mig nog pĂ„ balkongen med matten 😊





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar