tisdag 7 oktober 2014

Mystiskt

Hej på dig! 
Med att starta inlägget så kan jag berätta vad jag gjorde igår. Först skola och sen ridning. Och det var så konstigt. För av mitten av dan började jag fundera på vilken häst jag skulle få rida. Och i mitt huvud var Åska, av alla andra hästar jag också skulle kunna rida och henne hade jag aldrig ridit. Helt plötsligt börjar jag också tänka på vad hennes sadel brukar haför färg och om jag då ska ta mina bruna shortchaps eller mina svarta stövlar så det passar. Jag brukar inte tänka så.
 Säger till mamma innan jag åker att tänk om jag skulle få rida Åska då jag kände lite för att rida en riktigt stor häst ut. Jag kommer till stallet och precis innan jag går in tänker jag " undra om det nu står Åska på tavlan?" När jag kommit in blir jag både jätteglad och rädd på samma gång. Hur kunde jag nästan vetat vad som stod där? För det stod ju att jag skulle rida henne. Har hänt ungefär samma förut men med personer. 
Tycker det är båda lite läskigt och intressant + coolt! 
Vi hade iallafall en jättemysig ridtur medans mörkret började falla.

Idag, jo idag är det plugg som gäller. Men Leia vill leka så får leka lite med henne först innan jag sätter mig med läxor. Köpte godis till henne igår så gissa vad hon vill ha :). Vill senare gå en promenad, det är så friskt ute! Men får se hur det blir med det :). 
Kram!
Leka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar