onsdag 16 juli 2014

Varför jag valde internationella profilen.

Börjar 8´an nu till hösten. På Daltorpskolan som jag går på ska alla klasser till hösten ha profiler. Förut har det funnits fotbollsprofil och show/dans profil eller inget. Nu finns det supermycket att välja bland. Jag valde internationella. Då jobbar man med världen läser böcker, provar maten från olika länder, går på museum mm. Ska bli superkul!
När jag blir stor vill jag ha en världstidning, skulle också vilja ta ett år efter gymnasiet och resa runt i världen, jag vill se den. Tycker det är spännande med alla olika kulturer. Jag hoppas jag kan lära mig lite under de två år jag har internationella profilen. Tror det kommer bli super!
I nian får man även åka på en resa!
Jag är mycket intresserad av hur vi har det, alltså alla i världen. Hur olika vi har det. Hur rikt eller fattigt det är. Sättet vi lever på, hur alla behandlas.
Sen vill jag också lära mig om vad vi släpper ut i världen, alla gifter, ja allt miljöfarligt!
Hur reagerar de varelser som bor nära de områdena där det är som värst?
Hur är relationen till djur och människa i olika kulturer?
Ja, som du ser är det mycket jag vill veta men det är inte allt :)
 Därför kände jag att den profilen passade mig :)

Kanske fick du veta något mer om mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar