onsdag 19 november 2014

Göra låda.

Stannade 20 min extra idag i skolan då va hade NO och skulle göra en låda av papper. Innan det hade vi även riktat en skis och fått måtten på höjd, bredd och längd. Skissen ritade vi mycket mindre.
Idag skulle låda då göras och som sagt satt jag ca 20 min extra med den lådan och den blir inte perfekt. Innan jag började va tanken: hur svårt kan det va? Mitt svar är: jättesvårt. Man får inte missa en cm lixom.
För då går det inte att stänga den innåt. När jag kom ut från salen så hade jag iallafall gjort klart den och skrattat ihjäl mig åt ingenting typ. Va så trött att jag bara skratta. Rita exakta måtten + klippa rätt och sätta ihop är alltså = svårt. Iallafall svårare än vad jag trodde :) ska väl gå på baletten ikväll och har gjort något med baksidan av låret, stärkt mig? Vet inte och det gör ju inte fruktansvärt ont. Sen håller jag på att bli galen på min hosta, den värkar ha flyttat in i min halls och vill stanna. Har jag inte haft den ganska länge nu? Vet inte det heller men förhoppningsvis går det över snart för jag känner mig inte sjuk på något annat sätt. Har varit en skrattade dag såhär långt igenom. Vi kulle läsa dikter idag, och så skulle vi läsa dem på olika sätt. Jag valde dialekt och är nog lite inspirerad av mumintrollen. Det viste jag inte innan jag läste. Höll ju på att skratta ihjäl mig även då. Är inte så bra på finlandssvenska men det blev kul i alla fall. häftigt med olika dialekter. Själv vet jag inte vad jag har för dialekt. Fått frågan ibland och vet inte vad jag ska svara, kanske en blandning av olika dialekter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar